0
Česky
  • Slovenština
  • English
Košík
CZK
blog Fotografujeme s filtry

Fotografujeme s filtry

Tipa a triky pro praktické footgrafování s filtry

  • Které filtry se hodí pro jaký žánr
  • Jak filtry správně používat
  • Kdy jsou filtry přínosem a kdy s nimi opatrně?
  • Jaké filtry využijete na jaře, v létě, na podzim anebo v zimě?

Magnetický filtr VFFOTO na ultraširoký objektiv?

Zázraky na počkání, nemožné do tří... měsíců.

Magnetické filtry VFFOTO si velmi rychle získaly početnou skupinu příznivců.
Možnost nasadit filtr na objektiv jen pouhým přiblížením, bez otravného šroubování, je jednoduše návyková.

Jako červená barva na semaforu ovšem mezi dotazy svítí jedno znovu a znovu naskakující přání: Magnetické filtry pro širokoúhlý objektiv.

Jenže to znamená takřka nemožné. Proč?

Čtěte dál...

Filtr jako dárek pro fotografa

Vyjímečně se tentokrát nebudeme věnovat fotografickým filtrům z pohledu fotografa. Zkusíme se na tahle sklíčka podívat pohledem někoho, kdo dárek fotografovi vybírá. A o filtrech třeba nemusí až tolik vědět.
To, že článek píši v době, kdy do Vánoc zbývá jen několik týdnů, je samozřejmě věc čistě náhodná;-)

7 úplně nejdůležitějších citátů o fotografických filtrech, které prostě musíte znát.

I vážné rady k filtrům můžeme pojmout odlehčeněji. V citátech známých postav, které je nejspíš nikdy neřekly, ale určitě by vám je k filtrům říci mohly…

Podzimní fotofiltry

Které filtry vzít s sebou v momentě, kdy se chystáte vyrazit do pestrobarevné podzimní krajiny?
Sbírku rad a tipů najdete v tomto článku.

Když se řekne vinětace…

Vinětace je ve fotografii v souvislosti s objektivy, slunečními clonami a filtry velmi často užívané slovo.
Co si pod ním představit?
A víte, že je víc druhů vinětace?