www.vffoto.com

Setkání členů

Setkání Klubu VFFOTO ("VFFOTO setkání")

jsou jednou z výhod pro členy Klubu VFFOTO 
(ještě nejste členem? Staňte se jím! Členství je zdarma a přihláška vám zabere jen minutu).

Čas od času se potkáváme na zajímavých místech pod vedením zkušených průvodců - fotografů. Skvělá příležitost si zafotit i popovídat se stejně naladěnými kolegy.

Jak VFFOTO setkání probíhá? A co s sebou?
VFFOTO setkání není workshop ani školení. Jde o přátelské setkání lidí se stejným koníčkem – fotografováním. Můžete si přijet zafotit, odkoukat od kolegů něco nového, něco si zkusit, na něco se zeptat, … anebo si jen tak pokecat. Nezáleží na tom jestli máte profi techniku anebo fotoaparát se základním objektivem, jestli jste začátečník nebo profesionál. A když se na něco zeptáte, určitě vám někdo odpoví či poradí.

Na rok 2021 jsme připravili 2 setkání VFFOTO

1) Setkání fotografů na Šumavě - sobota 16. října 2021

Lipensko, rozhledny Moldaublick a Alpenblick, Svatý Tomáš

Program: 

- sraz v 6.30 hodin u vlakového nádraží v Nové Peci 48.7896831N, 13.9534869E

- odjezd auty přes Přední Zvonkovou do Rakouska nad Schöneben až k rozhledně Moldaublick (s sebou 2,- EURA na karusel)

- fotografování Lipenska z rozhledny při svítání, v údolích bývají časté mlhy, slunce vychází v  cca 7.26 hodin

- odjezd k rozhledně Alpenblick fotografování z rozhledny přes údolí řeky Grosse Mühl, při dobré viditelnosti bývají vidět Alpy (s sebou 2,- EURA na karusel)

- sjezd do Rakouska, přes Ulrichsberg a Aigen, dále přes hraniční přechod Kyselov na pravý břeh Lipna

- fotografování v Rakouské zátoce, pohledy na část Lipna, která zasahuje do Rakouska

- příjezd do Frýdavy

- výjezd auty na Svatý Tomáš (architektura, fotografování kostela pobitého šindelem)

- pěšky 500 m na zříceninu Vítkův Hrádek, pohledy na Lipenskou nádrž a Frymburk

- sjezd do Přední Výtoně (got. kostel sv. Filipa a Jakuba) , oběd

- dále přes hráz Lipenské přehradní nádrže, Lipno nad Vltavou do Frymburku

- pěšky 400 m po křížové cestě ke kapličce s pěknými výhledy na Frymburk

- Frymburk, kostel sv. Bartoloměje, (možnost občerstvení, restaurace, cukrárna)

- odjezd přes Černou v Pošumaví a Horní Planou do Volar, odjezd domů

(Vše bude záležet na počasí, pokud nebudou výhledy, zaměříme se na fotografování přímo u břehů Lipenské přehradní nádrže. Jsou tam atraktivní partie, doporučuji gumovky.

S sebou foto vybavení, stativ, vhodné oblečení, dobrou obuv, OP nebo CP, pojištění do zahraničí, potvrzení o očkování na corona, 19Eura na vstupy na rozhledny, jídlo a pití

- Pokud bude někdo potřebovat ubytování v blízkosti setkání fotografů, doporučuji Pension Wudy v Přední Zvonkové, více info: Pension Wudy

Těšíme se na setkání a přejeme všem dobré světlo.

Vláďa Hošek, fotograf

Vladimír Fučík, majitel VFFOTO

www.fotohosek.cz

foto.hosek@seznam.cz

tel: 606 654 522 – informace a žádosti o ubytování

Přihlášky do 15.7.2021 na:  info@vffoto.com

2) Slunovrat s VFFOTO – VFFOTO setkání 19. 6. 2021

  Setkání již proběhlo, více si můžete přečíst v samostatném článku.

V sobotu 19. června počítáme v Humpolci a okolí se setkáním pro Členy Klubu VFFOTO.

Účast bude zdarma, není třeba registrace – ale budeme rádi když nám dáte vědět že plánujete přijet. Už pro rámcový odhad kolik se nás asi sejde.

Rámcový program VFFOTO setkání

Počasí slibuje jasno či skoro jasno a pořádně teplo. Omezíme proto co nejvíc přesuny a budeme se co nejvíc držet v lese, kde bude příjemněji a také světlo méně ostré.

Důležité upozornění: Mějte s sebou hlavně dostatek tekutin a dodržujte pitný režim. Přiberte oblečení do terénu a pevné boty. Hodí se také repelent, zejména s ohledem na klíšťata, v podvečer i kvůli komárům.

5:30 Sraz pro časně ranní ptáčata před provozovnou VFFOTO (Palackého 834 v Humpolci). Přesun k hrázi Sedlické přehrady, ranní fotografování slunce pod oblouky historického mostu přehradní hráze.
Vhodný objektiv: Ohnisko cca 20–200 mm a cokoli mezi tím, ideál kolem 50–100 mm.
Doporučený je polarizační filtr a festovní stativ s dálkovou spouští.
8:00 Odjezd zpět do Humpolce

8:30 Sraz pro pozdně ranní ptáčata, opět před provozovnou VFFOTO (Palackého 834 v Humpolci).
Přesun k Lipnici nad Sázavou. Pěší procházka od parkoviště k sochařskému dílu Zlaté oči alias „Zlatý voči“, součásti Národního památníku odposlechu. Fotografování očí přes hladinu zatopeného lomu. (Kudy z nudy - Národní památník odposlechu v zatopených žulových lomech u Lipnice nad Sázavou )
Vhodný objektiv: Ohnisko cca 200–500 mm.

Velmi doporučený je polarizační filtr a festovní stativ s dálkovou spouští.

Pro zájemce poté možnost individuální prohlídky dalších sochařských děl v blízkém okolí – Hlava XXII - pomník Jaroslava Haška (Kudy z nudy - Hlava XXII - pomník Jaroslava Haška v Lipnici nad Sázavou ), Monument Nomen Omen (Kudy z nudy - Monument Nomen Omen u Lipnice nad Sázavou ), na fotografování to ovšem, s ohledem na ostré slunce a jasnou oblohu, příliš nebude. V samotné Lipnici hrob Jaroslava Haška a památník v domku, kde prožil poslední léta svého života (Kudy z nudy - Památník Jaroslava Haška v Lipnici nad Sázavou )

Pro ostatní cca 11:00-12:40 fotografování „obyčejných“ věcí trošku jinak, aneb „krajiny vzdálené půl metru od objektivu“.
Využijeme atraktivní minizákoutíčka v lese nad parkovištěm a objektem nám budou balvany, miniaturní semenáčky jedlí, buků a javorů či drobné lesní byliny. Pro zájemce o základy fotokytičkářství bude k dispozici radou a pomocí osobně autor e-knihy FOTOGRAFUJEME ROSTLINY A KVĚTINY.

Doporučené vybavení: Makroobjektiv nebo mezikroužky, menší odrazná deska nebo vymytý a rozložený karton od krabicového mléka (vnitřní strana je ideálně matně stříbrná), stativ, ideálně s možností fotit i nízko od země, případně jen „rýžový stativ“ ze sáčku naplněného rýží/pohankou/kukuřicí/fazolemi…, kterým se fotoaparát na zemi podloží.
Máte-li zálibu ve „starosklíčkách“, přibalte si je určitě s sebou...
Velmi doporučený je polarizační filtr a nezapomeňte na Night Sky filtr (máte-li jej), lze s ním dělat zajímavé věci i za dne.

Cca 13-14:30 h. - čas na oběd v Humpolci (individuálně)

14:30 Sraz k odpolednímu programu před VFFOTO.
Přejezd na veřejné přírodní koupaliště do Plačkova, pro vodomily možnost koupání (plavky s sebou), pro ostatní na břehu debata s majitelem VFFOTO Vladimírem Fučíkem o filtrech, jejich používání, plánech na novinky etc… Pro přítomné zájemce nabídneme možnost nákupu filtrů VFFOTO se speciálním bonusem – pouze v tento den a jen a pouze osobně na místě.

18–21 h. Návrat k Lipnici, podvečerní fotografování, nejprve Bretschneidrovo ucho a poté Ústa pravdy, obě sochařská dílka budou nasvícená ideálním světlem.

Vhodný objektiv: Ohnisko cca 50–400 mm a cokoli mezi tím, ideál kolem 100 mm.
Doporučený je polarizační filtr a festovní stativ s dálkovou spouští.

Nejvytrvalejší účastníci pak mohou pokračovat noční fotografií startrails na poutním místě Křemešník s kostelem Nejsvětější Trojice (Kudy z nudy - Poutní místo Křemešník s kostelem Nejsvětější Trojice).

Vhodný objektiv: Ohnisko cca 15–20 mm a hodí se Night Sky filtr (máte-li jej).
Doporučený je festovní stativ s dálkovou spouští.

Proč v Humpolci? I Hliník se odstěhoval do Humpolce…

Protože je v okolí dost zajímavých, fotogenických a „neprovařených“ míst

Protože je snadný dojezd po D1 jak od Prahy, tak od Brna

Protože tu sídlí VFFOTO ;-)

Představa setkání je pohodový den ve společnosti kolegů se stejným zájmem a fotografování venku na zajímavých místech.

Ohlédnutí za dřívějšími VFFOTO setkáními:

První VFFOTO setkání v roce 2020 zmařila opatření proti šíření epidemie Covid-19, druhé naprostá nepřízeň počasí.

VFFOTO setkání v roce 2019 proběhlo na Svatého Václava, 28. 9. 2019 a doopravdy stálo za to.
Ohlédnutí za ním a fotogalerie zde.

Máte dotaz ke Klubu VFFOTO či VFFOTO setkáním? Napište mi nebo zavolejte: email: skorepa@vffoto.com mobil: +420 737 803 355
Jiří Skořepa